Sıkça Sorulan Sorular

Havayolu konşimentosu (AWB) nedir?

Konşimento, irsaliye veya taşıma senedi olarak da bilinen havayolu konşimentosu, gönderici ve taşıyıcı arasında yapılan bir sözleşmedir. Gönderici için önemli bilgiler sağlar ve gönderiyi takip etmek için de kullanılır ve gönderiyi elektronik olarak belirlemek için barkodlar içerir.

Ticari Fatura nedir ve nasıl doldurabilirim?

Ticari Fatura, gönderici ve alıcı arasındaki bir satış sözleşmesi veya bir tür işlemdir. Ürünlerinizin gümrükten geçmesi için önemli bilgiler sağlar ve gümrük vergisi ve masrafları gibi devlete özgü ücretleri belirler. Döküman gönderilerinin çoğunun dışında her uluslararası gönderinin tercihen bir şirket antetli kağıda basılmış ticari faturası olmalıdır. Ek olarak ticari faturanızı elektronik olarak yüklemek veya oluşturmak için Elektronik Ticaret Belgeleri'ni (ETD) kullanabilirsiniz, böylelikle yazdırmanız gerekmez (bu özelliğin ülke iznine bağlı olduğunu lütfen unutmayın). Faturadaki bilgiler İngilizce olmalıdır ve adres, iletişim bilgileri ve vergi numarası gibi şirket bilgilerini içermelidir. Ayrıca gönderici, alıcı hakkındaki aynı bilgileri eklemelidir. Eklenmesi gereken diğer bilgiler: İhracat nedeni Gönderi tarihi ve havayolu konşimentosu/sipariş numarası Incoterms® Ürün tanımı Her bir ürünün miktarı GTİP kodu Her bir ürünün beyan edilen değeri Sigorta maliyetleri Menşe ülke Ağırlık Son olarak da belgeyi imzalamalı ve şirketteki pozisyonunuzu eklemelisiniz.

Port Health için sertifikaya ihtiyacım var mı?

Birleşik Krallık'ta ve diğer pek çok ülkede Port Health, halk, çevre ve hayvan sağlığını korumakla görevli makamın adıdır. Bu makam, sınırlarda çeşitli sağlık kontrolleri yapmaktadır. Ürünleriniz yenilebilirse veya yiyecek ve içecekte kullanılıyorsa Port Health'e (veya şirketin eş değerine) ekstra belge sunmanız gerekebilir – bu ürünlerinizin gümrükten geçebileceği anlamına gelir. Sağlık tehdidi oluşturabilecek ürünlerin sertifikaya ihtiyacı olabilir. Eklemeniz gerekebilecek sertifikaların türleri: Organik sertifika Bitki sağlık sertifikası Hijyen sertifikası

Menşe belgesi nedir?

Menşe Şahadetnamesi, gönderdiğiniz ürünün nerede yetiştirildiğini, üretildiğini veya imal edildiğini belirten bir belgedir. Gönderilen ürünlerin bir ülkeye girebileceğini ve potansiyel olarak muafiyet veya vergi indirimi için uygun olabileceğini doğrulamak gerekir. Ticari faturada ürünlerin nerede yetiştirildiğini, üretildiğini veya imal edildiğini genellikle belirtebilirsiniz. Ancak, bazı ülkeler, verilen ürünlerin menşeini doğrulayan özel bir sertifika gerektirir. Bu belgenin ayrıca ihracatçı ülkenin ticaret odası veya ilgili devlet idaresi tarafından imzalanması gerekmektedir.

Konşimento nedir?

Konşimento, taşıyıcı tarafından göndericiye verilen ürünlerin kabul edilebilir bir durumda alındığını ve göndermeye hazır olduğunu onaylayan bir belgedir. Konşimento, esasında taşımanın kurallar ve koşullarını belirten gönderici ve alıcı ve taşıyıcı arasında yapılan bir sözleşmedir. Bazı müşteriler, ürünlerin ödeme garantisi olarak konşimentoyu seçerler. Bu ödeme yöntemi kullanıldığında konşimento, ürünler alıcı tarafından alındıktan sonra banka tarafından gönderene ödeme, mülkiyetin nakli ve fonların teslimi için resmi gönderi belgesidir.

Gümrük işlemleri için hangi belgelere ihtiyacım var?

Gümrük işlemleri için ihtiyacınız olan ana belgeler ticari fatura ve havayolu konşimentosudur. Menşe, varış bölgesi, ürün ve gönderinin değerine bağlı olarak ek belgelere ihtiyacınız olabilir. Bunlar arasında şunlar vardır: Menşe şahadetnamesi İhracat lisansı İhracat beyanı

Doğru ürün açıklamaları neden bu kadar önemlidir?

Ticari faturadaki hatalı ürün tanımları, gönderilerin gümrük makamları tarafından geciktirilmesinin veya tutulmasının ana nedenlerinden biridir. Menşe ülkesi ve Uyumlaştırılmış Sistem (HS) kodu ile birlikte ürünlerinizin tanımı, yetkililerin ürünün tam olarak ne olduğunu belirlemesine ve hangi ithalat kontrollerinin gerekli olduğunu ve gümrük vergisi ve masrafların hesaplanmasını belirlemesine yardımcı olur. Ticari faturanızda tam ve doğru bir açıklama belirterek gönderinizin gümrük tarafından tutulma riskini azaltabilir ve ödemeniz gerekenden daha fazla gümrük vergisi ve masrafları ödememenizi sağlayabilirsiniz.

ABD'ye ithalat yapmak için MID kodunu nasıl oluşturabilirim?

Üretici Kimlik kodu (MID kodu) oluşturmak için üretici tedarikçinin tam işletme adlarını ve posta adreslerini verdiklerinden emin olun. Tüm bilgilere sahip olduğunuzda MID kodunu aşağıdaki sırayla bir araya getirmelisiniz: Tedarikçinizin ülkesi için iki harfli ISO kodunu (örneğin Birleşik Krallık için GB, Hollanda için HL ve Almanya için DE) bulun. Üreticinin ilk ve ikinci adının ilk üç harfini alın. (mevcut ise) Adres alanından en büyük rakamları (dörde kadar) alın. Üreticinin şehir adının ilk üç harfini alın. Örnek: Ozrock 92, Alice Springs Road Melbourne, Victoria, Avustralya 3001 Şu şekilde olur: AUOZR92MEL

EORI numarası nedir?

"EORI numarası", "Economic Operators Registration and Identification Number (Ekonomik Operatör Kayıt ve Tanımlama Numarası)" kısaltmasıdır. AB ve Birleşik Krallık'taki gümrük makamları tarafından kullanılan benzersiz tanımlama numaralarından oluşan bir sistemdir. EORI numarasını ülkenizin gümrük web sitesinden edinebilirsiniz ve bu numarayı ticari faturaya eklemeniz gerekir.

MID kodu nedir?

MID kodu, Üretici Kimlik kodunun kısaltılmasıdır ve ticari faturada gösterilmelidir. Üretici, gönderici veya ihracatçının tam adı ve adresinin bir alternatifi olarak kullanılır ve ABD resmi gümrük geçişleri için gereklidir. MID kodu, ABD Gümrüğü ve Sınır Koruma (CBP), ABD Gıda ve İlaç İdaresi (FDA), ABD Tarım Bakanlığı (USDA) ve ürünün alıcısına sunulan belgelerde kullanılır.

Uyumlaştırılmış veya HS kodu nedir?

Uyumlaştırılmış kod, ticareti yapılan ürünleri sınıflandırmak için uluslararası olarak standartlaştırılmış isimler ve numaralar sisteminin bir parçasıdır – bu kodlar Dünya Gümrük Örgütü (WCO) tarafından geliştirilir ve sürdürülür. Bu sistem, ithalat ve ihracattan önce ürünleri sınıflandırırken tüm ülkelerin aynı sayfada olmasını sağlar. Uyumlaştırılmış kodlar gönderinin nereye gittiğine ve gönderiden kimin sorumlu olduğuna bağlı olarak birden çok isim alabilir– örneğin, ülkeye bağlı olarak HC, HTS, ürün kodu veya tarifesi olarak da bilinir. Doğru ürün kodunu bulmak tüm dünyadaki ithalatçılar ve ihracatçılar için önemlidir. Sadece hangi türde ürünlerin gönderileceğini belirlemeye yardımcı olmaz ayrıca vergilendirme sistemleri ve denetlemelerinde de önemli bir rol oynar. Burada HS kodunu ve diğer önemli noktaları bulabilirsiniz: İlk 6 hane, 183 ülkede aynıdır. Kalan rakamlar genellikle ülkeye özgüdür ve vergi veya gümrük vergisi oranlarını belirtir. Avrupa ihracat beyanları genellikle 8 rakam gerektirir. Avrupa ithalat beyanları genellikle 10 rakam gerektirir. ABD beyanları 10 rakam gerektirir. Ürünlerin açıklaması, HD kodunu belirler. Değer ve para birimi ile birlikte HS kodu gümrük vergisi ve vergi oranlarını belirler.

Bir gönderi için ürün açıklamasını nasıl yazarım?

Gönderdiğiniz ürünleri açıklarken bu üç soruya cevap vermeye çalışın: Ürünler nelerdir? Hangi üründen yapıldılar? Ne için kullanılırlar? Açıklama net olmalı, karmaşık olmamalıdır. Pakette markalı ürünler varsa açıklama ile birlikte markayı ve model numarasını da ekleyin. Ürünleri tanımlarken yalnızca şirket ürün kodu kullanmamaya dikkat edin. Mümkün ise gönderinizdeki her ürün için Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) da eklemelisiniz. Burada iyi ve kötü ürün açıklamasına bir örnek bulabilirsiniz: KARMAŞIK AÇIKLAMA: Somun NET AÇIKLAMA: Altı köşe alüminyum bisiklet vidası somunu

Sorunuz mu var?

Sıkça Sorulan Sorular (SSS) bölümümüzde aradığınız cevabı bulamadıysanız, lütfen formu doldurarak bize iletin. En kısa sürede size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.

    Express Kargo, sektörde uzun yıllara dayanan köklü bir geçmişe sahiptir. Yurtiçi ve yurtdışı gönderilerdeki deneyimiyle, müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için sürekli olarak kendini geliştirmektedir..